Honda
2006.04.08. 14:44
A Honda Racing ügyvezető igazgatója, Nick Fry bevallotta, az Ausztrál Nagydíjon tapasztalt gumiproblémáikat egyhamar nem fogják tudni megoldani...
A Honda Racing ügyvezető igazgatója, Nick Fry bevallotta, az Ausztrál Nagydíjon tapasztalt gumiproblémáikat egyhamar nem fogják tudni megoldani, így az elkövetkezendő versenyeken is hasonló nehézségekkel kell majd szembenézniük.
Ugyan Button az időmérő edzésen a pole pozícióba repítette az RA106-os modellt, a versenyen komoly problémái akadtak a Michelin abroncsokkal, melyeket egyszerűen nem tudott üzemi hőfokra melegíteni. A brit pilóta végül az ötödik helyen futott volna be, ha a Honda motor az utolsó kanyarban fel nem mondja alatta a szolgálatot.
„A probléma az volt, hogy nem tudtunk elég hőt generálni a gumikban – különösen az elsőkben” – mondta Fry. „Ha nem látogatott volna ki olyan sokszor a biztonsági autó a pályára, akkor talán nem lett volna ennyi problémánk, de sajnos ez nem így történt.”
„Minden egyes alkalommal, mikor a biztonsági autó kihajtott a boxba, komoly nehézségekkel találta magát szemben (Button), és nem tudta olyan sebességgel bevenni az utolsó kanyart, ahogy azt szerette volna. A többiek könnyedén mellé tudtak érni a célegyenesben, és mivel a gumik igen hidegek voltak, minden egyes ilyen alkalomkor egy-két pozíciót vesztett. Mivel négyszer hajtott ki a pályára a biztonsági autó, hatalmas hátrányba kerültünk.”
Bár egyes források szerint a Honda Racing nem a Michelin által javasolt keveréket használta a hétvégi megmérettetésen, Fry elmondta, a probléma forrása sokkal inkább az autó karakterisztikájában, mintsem a gumik konstrukciójában keresendő.
„Az autó okozza a problémát” – magyarázta a szakember. „Ugyan valóban más keveréket használtunk, de nem hiszem, hogy emiatt voltak problémáink. Az autóval van a gond, ugyanis túlságosan finoman kezeli az abroncsokat, így azokban nem generál elég hőt. A legnagyobb probléma az, hogy mikor a gumik kihűlnek, nagyon nehezen tudjuk őket ismét felmelegíteni.”
Mikor arról kérdezték, hogy a soron következő San Marinoi Nagydíjra megoldást találnak-e a problémára, Fry a következőket mondta: „Elég nehéz megérteni, hogy miért történnek ezek a dolgok. Új problémával állunk szemben. Bízunk benne, hogy Imolában nem kell majd használni a biztonsági autót. Véleményem szerint a hétvégi versenyen szokatlan események történtek, és mivel Imola előtt két hetünk lesz a tesztelésre, valamit csak ki tudunk találni.”
„Újításokkal készülünk az imolai megmérettetésre. A tavalyi évben is jól szerepeltünk ezen a pályán, így bízunk benne, hogy ez idén sem lesz másképp.”
Fry azonban bevallotta, a Renault jóval nagyobb előnyre tett szert a többiekkel szemben, mint azt Malajziában gondolta. „Amit legutóbb láttunk, az körönként három tizedmásodperc volt. Ugyan még nem néztem meg a pontos adatokat a melbourne-i futamról, úgy tűnik, hogy ennél is jobban sikerült elszakadniuk.”
|