A nemrég kirobbant kisebb vita ellenére, miszerint a Toro Rosso az általuk használt V10-es erőforrások miatt jogtalan előnyre tesznek szert a megbízhatóság terén, állítólag még egy jó ideig használják még ezeket a motorokat.
A Red Bull vezetője, Dietrich Mateschitz ugyanis elmondta, hogy a dolgok jelenlegi állása szerint 2008 előtt nem valószínű, hogy áttérnek a V8-as motorok használatára.
Az idei szezont legutóbbi futamát, az Ausztrál Nagydíjat követően a Super Aguri és a Midland F1 panaszt nyújtott be az FIA-nak, amelyben sérelmezték a V10-es erőforrásokat használó Toro Rosso konstruktőri pontszerzését.
Mateschitz a csapatát ért támadásra reagálva elmondta, hogy nem igazán ért egyet a riválisok felháborodásával.
„Ez teljesen abszurd dolog." - nyilatkozta a Red Bull vezetője. „Mi csak egyszerűen a Minardi utódai vagyunk, és más lehetőségünk nem is lett volna arra, hogy V10-es motorokat használhassunk az idei évben." - magyarázta Mateschitz.
„Szeretném, ha minél hamarabb át tudnánk térni a V8-as erőforrások használatára, de ez egyelőre nem megvalósítható. Ennek ellenére az a véleményem, hogy a levegőbeömlés- és a fordulatszám korlátozása remekül működik. Azt kell mondanom, hogy a csapatoknak hozzá kell végre szokniuk a gondolathoz, hogy a Toro Rosso nem egyenlő az egykori Minardival. Azt igazán nem várhatják el tőlünk, hogy mindig a mezőny végén kullogjunk." - tette hozzá a Red Bull főnöke.
Arra a kérdésre, hogy a Toro Rosso továbbra is a V10-es motorokat fogja-e használni, a következő válasz hangzott el Mateschitz részéről: „Igen, hiszen a jelenleg érvényben lévő szerződésünk egészen 2007 végéig szól. Abban az esetben, ha áttérnénk a V8-as motorokra, mindenek előtt meg kellene arról bizonyosodnunk, hogy a Cosworth vezetője, Kevin Kalkhoven ugyan olyan feltételeket biztosítana-e számunkra, mint amilyenek a Williamsnek is járnak." - magyarázta jelenlegi helyzetüket a Red Bull elsőszámú embere.
Az FIA részére leadott levélben állítólag még az is benne foglaltatik, hogy további megszorításokat kellene foganatosítani s V10-es konstrukciókkal szemben, hogy mindinkább a V8-as erőforrásra való áttérésre ösztönözzék a Toro Rossot. Ezzel kapcsolatban azonban még hivatalos közleményt nem adtak ki.